Nöjda kunder berättar Uppdaterad 12-08-16
Snitsigt formulerade reklamtexter i all ära - men det är kundernas egna vittnesmål som säger mest. Här på vinterplats.se har vi många stamkunder och vi bad två av dem, Fredrik och Jonas, berätta om varför de återkommer varje år.
Fredrik med sin Finnmaster 7600
"Vi är en familj som består av två heltidsarbetare med två barn och hund. Varje vecka är ett 1000-bitars pussel som ska läggas för att vardagen ska gå ihop.
För ett par år sedan började vi fundera på hur tempot i tillvaron skulle hejdas. Vi satte oss ner vid köksbordet en aprildag för att diskutera och ganska snart kom vi fram till att vår älskade båt hade blivit en tyngd som periodvis belastade oss för hårt. Det var inte längre kul att slipa, vaxa och måla.
Någon vecka senare blev jag omkörd av en bil med en dekal som berättade om "vinterplats.se" och det behövdes bara ett enda samtal med Peter Riddebäck för att allt skulle falla på plats.
Vi behöll båten. Numera lämnar vi den till Peter strax innan isen lägger sig - utan att lägga tid på förberedelser. Och när vårsolen värmer ringer vi ett enda samtal - sedan är det klart. Tid är pengar och jag betalar gärna för att slippa i stället för att slipa båtbotten".
Jonas med sin Glastron MX 175
Jag och tre andra inflyttade vänner insåg att Stockholm måste upplevas från vattnet. Vi köpte vår lilla pärla och det fanns inga problem i världen med en stundande sommar.
När sedan vintern kom närmre insåg vi att båten ju måste tas om hand om. Jag fick kontakt med Micke (då på Stockholm Marina) och sedan fanns det inga problem igen. Båten, som fått sig en del smällar efter en sommar med orutinerade kaptener, hämtades på utsatt tid och återställdes till så gott som nyskick. När sommaren låg för våra fötter igen fanns det bara möjligheter.
Jag rekommenderar Vinterplats för att de är seriösa och brinner för det de håller på med. De ser till att din båt alltid är redo när säsongen närmar sig och ger dig full valuta för pengarna.